Jan Materna: Nafukovací haly na místě bývalého rybníčku — řešíme další nevýhodnou smlouvu

/ Aktuálně / Jan Materna: Nafukovací haly na místě bývalého rybníčku — řešíme další nevýhodnou smlouvu

Jan Materna: Nafukovací haly na místě bývalého rybníčku — řešíme další nevýhodnou smlouvu

Z dob dávno minulých (2001) jsme zdědili nevýhodnou smlouvu, kterou Praha 3 pronajímá pozemek sportoviště před ZŠ Chelčického za 1000 Kč na rok. Nutno dodat, že nájemce měl povinnost investovat do areálu v rámci oprav a modernizace, současně měl umožnit využití sportoviště okolním školám. Jenže na atletickém okruhu občas parkovala auta, v doskočišti chyběl písek a možnost využití pouze do 12 hodin zcela nevyhovovala rozvrhu 2. stupně.


Další prodloužení smlouvy, ke kterému mělo dojít na základě smluvního ustanovení, jsme vyhodnotili jako nevýhodné ekonomicky i z pohledu využití školami. Iniciovali jsme proto oboustrannou dohodu s nájemcem, v jejímž rámci dojde k vyrovnání investic a odkoupení části pozemku, který je součástí sportoviště a je ve vlastnictví nájemce. Co tím Praha 3 získá? Zejména ZŠ Lupáčova má problém s malou tělocvičnou a nově bude moci sportoviště využívat více než dosud, k dispozici bude samozřejmě i pro ZŠ Chelčického. V době, kdy sportoviště nebude využíváno našimi školami, bude nabízeno komerčně, podobně jako třeba sportovní areál na Pražačce. Díky výborné dopravní dostupnosti sportoviště očekáváme výrazný zájem o komerční pronájem a samozřejmě i návratnost celé investice ve výši pěti milionů korun do pěti let. V neposlední řadě dojde také k majetkovému scelení pozemků sportoviště. Jsme přesvědčeni, že nové uspořádání je pro Prahu 3 celkově výhodnější a znamená vymetení dalšího kostlivce ze skříně.


Publikováno: 13. 1. 2021 Sekce: Kauzy, Aktuálně

19. 4. 2024

Jan Materna: Oprava garáží ve Vinohradské ulici: Nový život pro nevyužívané prostory

Městská část brzy dokončí jednu z důležitých investičních akcí v oblasti parkování. Garáže ve Vinohradské ulici (ve…

9. 4. 2024

Karel Vejvoda: Auta i zeleň v harmonii

Jako předseda dopravní komise a výboru pro územní rozvoj se snažím využít průniku těchto dvou gescí a přicházím…