Robert Pecka: Hledáme řešení, aby v Jičínské nezmizelo 32 parkovacích míst
/ Aktuálně / Robert Pecka: Hledáme řešení, aby v Jičínské nezmizelo 32 parkovacích míst
Jak jste nejspíš zaznamenali, nedávno proběhla výměna povrchu vozovky v ulici Jana Želivského. Podobná rekonstrukce se kvůli hluku plánuje i v Jičínské ulici. Situace je zde na rozdíl od ulice Jana Želivského komplikovanější, protože tramvajový pás je zde zčásti využíván i automobilovou dopravou. Část silnice je rovněž využívána k parkování. V novém návrhu by byl tramvajový pás oddělen od jízdního pruhu patníčkem, což by znamenalo úbytek 32 parkovacích míst.
Problém v Jičínské existuje léta a dosud se jej nepodařilo vyřešit, protože podle Dopravního podniku jde o místo s největší odchylkou od jízdního řádu v celé Praze. Proto DP požadoval přísné oddělení tramvají a aut. Městská část naopak odmítala následný úbytek míst a všichni aktéři svým neústupným postojem vytvořili patovou situaci. Myslíme si, že problém zpomalení vzniká už na křižovatce Jičínská–Vinohradská a ke koloně aut i tramvají přispívá např. také autobusová zastávka před křižovatkou a výjezd vlevo z OC Flora. Klub TOP 09 a STAN znovu otevřel diskuzi nad možnými variantami rekonstrukce, které by zachovaly co možná největší počet parkovacích míst. Výsledkem dosavadních jednání je rozšíření zadání řešeného území dopravní studii o křižovatku a zohlednění širších souvislostí. Věříme, že výsledný návrh bude vstřícný jak k cestujícím v MHD, tak k obyvatelům Jičínské ulice a okolí. Rekonstrukce by měla být řešena jako celek, včetně možností přesunu autobusové zastávky za křižovatku Jičínská–Vinohradská i omezení výjezdu z OC Flora pouze vpravo, aby nedocházelo k blokování MHD.